Friday 7 October 2011

Black&White Photo (BW)

Assalam semua....


Pada entry kali ni aku nak kongsi gambar hitam&putih @ dalam bahasa orang putihnya Black&White.. seperti yang semua ketahui, dah nama hitam&putih mestilah tone warna yang ada dalam gambar tu hitam&putih je.. B&W adalah salah satu genre yang aku suka.. kelebihan B&W bagi aku, dapat mengurangkan distraction pada objek dan menghapuskan colours distraction selain dapat menimbulkan lagi sesetengah bentuk.. Teknik yang aku guna, selepas conversion B&B pada channel mixer, ditambah lagi dengan dodge and burn..teknik ni kira pebret ramai la...

nak tambah lagi best, convert ke B&W kemudian combine multiple exposure dalam bentuk HDR...
saja mahu berkongsi tapi aku tak buat pun yang ni...hehe







eh camni pun kire gak ke..hahaha

No comments: