Thursday 24 November 2011

Tutorial Mencantikkan mata

Assalam...


Dah lama aku tidak berkongsi tutorial.. hari nie aku ada kerajianan sedikit untuk memprintscreen gambar-gambar untuk dijadikan tutorial.. caranya simple je, pandai-pandailah korang follow step by step ye.. kalau rasa susah tinggal-tingkan komen, mungkin aku boleh bantu, kalau tak boleh gak bak sini gambar korang biar aku je yang edit.. amboi banyak cantik!.. Untuk mencantikkan mata aje tau, bagi besinar sikit anak mata tu,  next tutorial aku tunjuk macam mana nak bagi warna mata pulak... sebelum aku terlupa aku bagitau sofware yang digunakan ADOBE PHOTOSHOP CS5..ehehe, jom layan dulu.........



STEP1

Pergi FILE >> OPEN gambar yang nak edit


 STEP 2

 Pergi sebelah kiri dan Klik Dodge tool

 STEP 3

Klik pada yang bertanda no 1 dan laraskan no 2 mengikut saiz anak mata


STEP 4

 Ranger = Highlight

STEP 5
Exposure = 50

STEP 6

Zoom kepada 100% dan klik la pada anak mata sehingga anak mata nampak berkilat


Hasilnya... enjoY!






No comments: