Friday 14 October 2011

Family Lens cabuk aku

Aku nak bagi tunjuk pulak gear-gear aku yang banyak berjasa semenjak aku layan hobi tangkap-menangkap gambar nie dan sebab dia jugalah wujudnya blog nie... fotografer la kononnya.. :p,  sekarang nie gear aku masih lagi basic, maklum je la tabung ayam belum penuh lagi nak pecahkan..hahaha so sekarang focus untuk teknik je la.. sebab kebanyakan otai-otai fotografer cakap orang dibelakang kamera penentu kualiti gambar yang dihasilkan.. kalau skill masih kurang gunalah gear-gear canggih tahap gaban pun, stoping power pada gambar tu tetap kurang..hahaha. tapi dengan skill dan seni yang ada pada fotografer dan gabungan gear yang mantap akan menghasikan gambar yang super WOW!.. tak percaya? kenalah percaya...hahaha..



Body D3100 | AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR | AF NIKKOR 50mm f/1.8



Itu je la gear yang aku ada buat masa nie.. tapi ada gak la niat nak tambah lagi family lens cabuk aku nie kalau ade rezeki.. ada 3 benda lagi yang aku perlukan untuk menjadi pelengkap. kira-kira dalam 2k gak kosnya... so tangguhkan dlu, tunggu kalau-kalau ada orang sponser..ahaks..

 

 

Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG | Speed Light | Batery Grib
(Nie la 3 barang idaman den)




Mase ICT fair dalam UKM hari tu ada gak usha-usha tiga barang nie.. tapi sekadar usha je la, nak beli tu belum lagi..hehe, masa penjual tu bagi aku try lens sigma tu.. pergh! rasa nak gi lari cari mesin ATM je.. memang menggoda, godaannya lebih power daripada  senyuman awek yang senyum manis masa beli makanan kat cafe (bukan senyum kat aku pun)... tapi belum cukup cair lagi, sebabnya dompet dah terlebih cair...ahahaha, harap aku akan dapat 3 benda nie walaupun bukan sekarang, masa akan datang insyaAllah... ok itu je nak cerita.. bye, nak g mimpi lens baru dulu...  Assalamualaikum......



No comments: