Wednesday 28 September 2011

Low Light at Putrajaya

Assalam...

Semalam aku n kawan-kawan g cyberjaya n singgah sebentar pulak kat putrajaya, bukan singgah sahur cam kat TV tu, tapi singgah untuk tangkap gambar. Apa-apa pun thanks la kat dayah n family sebab belanja aku sekali ye... family ko memang baik :) ......... masa tangkap gambar kawan-kawan, sempat gak la tangkap beberapa gambar yang aku rasa menarik, tu pun kalau aku tak perasan sorang-sorang la...wekkkkk, memang susah kalau takda tripod bila  buat LOW LIGHT nie.. oh ya, biar aku terangkan sikit apa itu LOW LIGHT, tu istilah je bila tangkap gambar pada waktu malam tanpa menggunakan flash or speedlight.. dengan itu perlu la merendahkan shutter speed n mengecilkan aperture.... shutter speed yang rendah akan menyebabkan camera sensetif pada getaran.. so rajin-rajin la usung tripod ye.... okla layan dulu gambar-gambar ni....





No comments: